Slacking.

Oj oj oj, två hela dagar utan ett endaste Blogginlägg! Men frukta icke mina kära följare (har fått en släng av storhetsvansinne), jag är tillbaka! Torkan beror mest på att jag inte haft mycket att skriva om faktiskt men jag ska försöka att skriva något iallafall... Det brukar ju gå ganska bra, kolla nu liksom i stort sett tre och en halv rad nästan helt utan betydelse, imponerande eller hur! Jag vet det krävs år av träning faktiskt... Men åter till ämnet,
Torsdag!

,
Japp i Torsdags var det full rulle och rise and shine runt halv åtta tro det eller ej, dagens ärenden var: Skriva in mig på Williams Lakes Secondary School(WLSS), Fixa ett bankonto att ha min feta penga till gång på, (se 600 dollar Aka 3900 kronor) samt random slacking i källaren.
,
Vi började med att bege oss till skolan där Julia följde med mig till Counselorn(Syon) för att skriva in mig i WLSS's system samt fixa mina kurser. Till och börja med så verkade det som hon ville ha mitt födelsecertifikat vilket jag inte hade, och inte behövt använda en endaste gång under tiden vi fixat med Visum och ansökningar... Skumt men tillslut så löste det sig och hon nöjde sig med mitt pass (efter vissa fniss från Ryan och Julia som tycker mitt passfoto ser alldeles för roligt ut...). Sen blev det en snabb rundtur av skolan ala Ryan, "There's a room, there's another one and there's the cafeteria! See a nice one, and there's the band room. And that's probably it..." Nej men skolan var ytterst förvirrande då allt såg exakt likadant ut... men det tar väll några veckor så känner jag mig hemma där också.
,
Sen bar det av för mig och Ryan till Greyhoundstationen, inga märkvärdigheter  men billjetterna var mysko... Mellan 88$ och 219$... Senbar det av tvärsöver stan för min banktid och jag är nu en stolt ägare av ett CIBC Convienece card, samt ett bankkonto på samma bank. Lite spännande tycker jag känner mig nästan som en stor skurk med ett bankkonto i Schweiz! Mycket spännande! efter det så begav jag oc Ryan oss hem för X antal timmars spelande i källaren, runt femtiden så kom även Julia hem och gjorde oss sällskap... det var i stort sätt Torsdagen om jag minns den rätt.
,
Fredag.
,
Fredagen innebar att Julia var på jobbet och jag och Ryan satt i källaren och spelade datorspel... Jag försvarar detta med att min enda vän här i Williams Lake var upptagen, jag fick även min bas som jag fått låna av Julias systerbarns pojkvän... Mycket fin och röd om jag får säga det själv. Vad mer finns det att tilläga?, inte mycket faktiskt... Vi hade köttfärslimpa till kvällsmat. Interessant var ordet, men på tisdag ska jag få laga mat! Då ska dom allt få smaka min Jordnötssmör/lime Kyckling! Nåväl lördagen kräver minst ett eget inlägg så jag får se när jag har orken att skriva det, har ni tur kanske det blir ikväll! eller inte! men nu ska jag återgå till mitt nördande... Ha det häst och sköt om er, extra kärlek till er som kommenterar det förgyller min nördiga vardag! :)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Lite avundsjuk blir man ju, med tanke på att vi inte fått smaka på din jordnötssmör/lime kyckling. Puss

2009-09-06 @ 07:33:34
Postat av: Eeeeeemanuel

Hah! Jag misstänker att det bara är Olivia som smakat den :)

2009-09-06 @ 09:17:44
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/
Postat av: Linda

Tjoho!



Helskotta va roligt du skriver! Lova mig att ALDRIG sluta skriva blogg. Det förgyller ju morgonen ordäntliiigt =)

2009-09-06 @ 10:23:01
URL: http://superfluffet.blogg.se/
Postat av: Eeeeeemanuel

Haha man tackar :)

2009-09-06 @ 18:54:52
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/
Postat av: oskar the man

jodå..låter minst sakt intressant mannish...hektiska dagar men hoppas att du får tid att åka lite i backarna när skolan har börjat :)

2009-09-06 @ 19:45:41
Postat av: Eeeeeemanuel

Haha :P Jodå, varje helg is the shit sörru :)

2009-09-06 @ 20:12:43
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/
Postat av: Systerkärasteyster

Jag tycker det är oförskämt mycket slappa. Morfar undrar hur mycket guld du vaskade ihop, sen undrar han hur högt berget brevid dig är? (fråga mig inte villket, hitta bara på ngt) sen undrar dom om din adress. Om inte annat kanske det skulle vara snällt att skicka dem ett brev? Nog så mina undersåtar! (gillar att du fått mitt storhetsvansinne!) Puss Älskar dig!

2009-09-07 @ 10:32:45
Postat av: Hacke

Hej Manne!

Har precis fått din bloggadress av din far så nu är den inlagd bland mina favoriter. Tycker att det verkar som om du kommit till en familj i din smak, lite lugna och lagom förvirrade. Du får se till att få ordning på dem. Canada blir säkert en kul och trevlig upplevelse för dig "trots" att du ska behöva "plugga" också när du är där. Akta dig bara för björnarna, men du kommer väl ihåg mina råd "You can´t race them, you cant climb away from a blackbear AND remember you have to climb at least four metres because that is how a big a grizzly is tsanding on it´s legs. Don´t act like a scout, sing whistle or just talk if they hear you they will avoid you!" Ha det nu bra och sköt om dig!

"Hacke"

2009-09-07 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0