Rugby with the boys.

Oj oj nu får jag allt skylla mig själv som har två fullspäckade dagar att rapportera om. Jag skulle allt ha postat ett inlägg igår. Nåväl, jag får helt enkelt pressa mig till att skriva ett riktigt långt ett...
,
Onsdag
,
Väckning till Julias väna stämma runt 06.30 som uppmanade mig att "Rise and shine" till vilket jag halvvaket grymtar ja på svenska tillbaka... Efter att ha vandrat runt i ett lätt koma liknande stadie och inmundigat frukost och klätt på mig så bar det av mot skolan, självklart regnade det. Julia hade uppkörning till sitt motorcykel kort så att jag och Ryan fick allt ta oss själva till skolan... När vi väll kom dit så blev jag snabbt övnergiven av Ryan som letade upp sina polers. Så nu var jag helt själv på en skola där jag inte känner en själ, lovely! Så jag gick och satte mig på en bänk i närheten av mitt Homeroom, nummer 114. Efter ett tag så ringde skolklockan och lektionen började eftersom att det var första dagen så börjades det genast lämnas in diverse avgifter och lappar, jag var duktig och lämnade in dom 55$ som Julia skickat med mig. EFter ett tag så vände sig killen framför mig om, Brad, och frågade om jag var ny. jag svarade att jag var Utbytesstudent och möttes av ett "Awsome where are you from and do you do any sports?" Sanningsenligt svarade jag att jag var svensk och åkte skidor och möttes av ett "Sweet, I ski to :)" Sen blev vi tilldelade skåp och sånna där roliga lås med en snurr-kod. Efter första homeroom lektionen så hakade jag på Brad Och Sidney som visade mig till gymnastiksalen för rektorns tal om regler och speciella saker med skolan. Efter det blev jag introducerad för en hel del människor med fina Kanadensiska namn, Randy, Ruth, Heather, Spencer mm. Eftersom att skoladagen bara var fram till lunch så blev jag medbjuden till Boston Pizza för lunch, jag fick skjus av Randy som verkar vara en riktigt trevlig grabb, han tyckte också att jag skulle vara med och prova rugby men jag var inte rikigt övertygad ännu.Vi var ett ganska stort gäng var vi, cirka 25 pers och vi var inte de enda Highschool kidsen på stället om man säger så, stället var smockat. En riktigt trevlig lunch blev det och ndom flesta runt omkring mig ställde frågor och verkade allmänt interesserade :). Jag blev också överöst med att jag skulle gå med i Rugby laget, så tillslut fick jag allt gå med på det och lova att jag skulle komma på träningen följande dag.(Vad jag inte riktigt förstått var att det inte bara var ett highschool lag utan att laget har ett ryckte dom BC's absolut bästa Highschool lag, uppbackat med 4 killar i det Kanadensiska landslaget och inte mindre än 12 som nu spelar på elitnivå...) Efter ungefär en och en halv timme på Boston Pizza så började alla bege sig hmåt och även så jag men på vägen ut till Ruth och Randys bilar blev jag också betitlad, "The coolest exchange student we had so far", mycket trevligt i min mening och jag var nöjd när jag gick hem från en lyckad dag :)
,
Torsdag
,
Torsdagen började på exakt samma sätt som onsdagen faktiskt, mycket mer spännande än ett Rise and shine blev det inte. efter en hastig frukost och tre slarvigt bredda lunchmackor så bar det av till skolan, denna gång dock inte i regn utan i iskallt väder med en tät dimma... Efter allmänt trevligt mottagande vid skåpen och glada upsåt när jag sa att jag bestämt mig för att vara med på rugbyn så bar det av till Homeroom för en snabb lektion efter detta  bar det av till min första lektion på WLSS, Foods med Mrs Wilson, vi blev tilldelade ett arbetsblad och en riktigt cheesy film om "Food poisoning and how to prevent it" sattes på, våran uppgift var att fylla i blanka rader med passande ord, "Not washing your _______ beetween cuting chicken and salad can contaminate the salad with Salmonella" där det blanka ordet var knife. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ganska roligt ändå :), efter den sju minuter långa rasten mellan lektionerna ringde klockan igen och denna gång var det Band som sog på schemat, om man säger så här, i amerikanska college filmerna så har man helt klart överdrivit dom så kallade "jocksen" för vad jag har sett så är alla rugby killarna och tjejerna riktigt trevliga och relativt smarta. vad man inte överdrivit utan snarare underdrivit är nördighetsfaktorn i skolans band, oj oj oj, jag brukar inte ha några större problem med riktiga nördar men den här skaran var absolut inte att leka med, det var nu jag insåg varför alla jag pratat med hade hoppat av band class i klass 10... men nåväl det kan nog vara en mycket spännande upplevelse åtminstone så verkade läraren Mrs Bauman riktigt rolig och trevlig. Nästa ämne var min Digital media klass som leddes av Mr Hauk, vi blev tilldelade en dator och Mr Hauk började gå igenom vad vi ska kunna och vad som förväntas av oss, det verkar som en klass helt i min smak då vi ska hålla på mestadels med Photoshop, Flash och Adobe Premiere. Mycket spännande. Efter den första halvan av lektionen var det dags för en välförtjänt lunch som inmundigades i det stora gemensamma utrymmet mitt i skolan. Jag blev utfrågad om mitt schema och alla småskrattade lite åt mitt otroligt "enkla" val av kurser till skilland från större delen av gruppens Biologi och Fysik klasser. efter lunch var det dags för andra delen av Dig. Media med Mr Hauk och nu fick vi öppna photoshop och han gick igenom grunderna för programmet. Nästa lektion på schemat var PE, Physical Education eller Gympa som de flesta medelålders svenskar hade sagt. Mrs K gick igenom kriterierna och reglerna för kursen och sen fick vi låna lite baksetbollar och skjuta lite innan skoldagen var slut.
,
Men min dag var långt ifrån över då Rugby träningen började 3.30, vi började träningen med att jogga ett varv runt Rugbyplanen för att sedan dela in oss åldersvis, jag såg till att hålla mig tätt intill Randy för att inte tappa bort mig i den smått kaotiska träningen då det var alla årskursers lag inklusive damlaget som hade träning, Vi började med att göra diverse tacklings övningar med passningar mitt i tacklingen, svårt och spännande, sen blev det passnings träning och till sist var jag i en New Zealand Square, en passnings lek. Faktiskt jätte roligt men mysko att göra träninar till en sport man aldrig sett :P Ska bli riktigt roligt att få vara med på en match faktiskt :) Sånna blir det nu en gång i veckan plus träningar måndagar och Torsdagar. Jag var lätt död när jag gick hem till Julia efter träningen men nöjd med min insats iaf.
Nu får det allt vara nog jag orkar inte skriva mer och jag misstänker att ni inte orkar läsa mer. :P Nu ska jag vårda min träningsverk och kolla lite på film, ni får ha det så bra.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Härligt rolig blogg. Jag läser och tycker jag har full koll på vad du hittar på. Skulle vilja se dej i rugbyröran, låter spännande. Fortsätt skriva lika flitigt så har vi koll på dej. Kram Ylva

2009-09-12 @ 08:11:56
Postat av: Nandi

"The coolest exchange student we had so far"



Alla gillar Manne, så är det bara! :D

2009-09-12 @ 12:50:40
Postat av: Eeeeeemanuel

Haha japp, ja uppdatering kommer om det dagens inköpslista innehåller tandskydd, Rugbyshorts, och Rugby strumpor sen ska jag beställa en fin fin tröja med Reich på armen, så det kommer nog ganska snart. :)



Haha vad säger man :P

2009-09-12 @ 19:21:58
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/
Postat av: oskar the man

nice manne! kör på i kanada,du verkar ju redan kvalificerad för att bli skolans nya idtrottsstjärna :P jobba på så blir du snart säkert "the most awesome swed ever in Canada!"

2009-09-14 @ 21:54:21
Postat av: Becka & Frida (dom du saknar mest!)

Hej:) Du kommer bli FET av all mat!! så det blir nog bra med lite träning nu;P Vi håller på att programera lite nu och funderade på om det är du som har måtten på parkeringen?:P HA ETT GOTT LIV! Bli inte mosad på träningarna nu bara! Pussipuss

2009-09-15 @ 11:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0