A cold cold cold.

Nej nu har jag allt förslappat mig nog och det är dags för att återigen förgylla er vardag med ett inlägg om min förtillfället ganska enformiga vardag, eller i alla fall de enformiga dagar som har gått sen jag senast uppdaterade er från Quesnel Lake med en hel drös hundar springande kring mina fötter. Jag kan meddela att det var hela 5 stycken faktiskt, hundar alltså.
,
Måndag!
,
I måndags så var det åter dags att återgå till vardagen och skolan, jag är ledsen fisken jag fångade lyckades inte få in mig i guiness rekordbok eller något annat trevligt så att jag slipper försörja mig för resten av livet. Men det var nära det kan jag allt lova, Mycket nära... Nåväl, dagens lektioner gick förbi i en himmlans fart och dagens höjdpunkt närmade sig med stormsteg, Rugbyn. Men innan dess hade jag en lektion i Digital Media att ta mig igenom. Ytterst roliga lektioner även fast vi har en lärare ungerfär lika karismatisk som en deprimerad sten på lugnade medicin för att vara snäll... Men iaf han är mycket duktig på Photoshop och dagens uppgift var bland annat att restuarera gamla kort till sitt ursprungliga tillstånd faktiskt riktigt roligt men jag kan inte säga att det är min starkaste sida då det innehåller stora mängder koncentration och pill... Men nåväl efter att sista klockan ringde så begav jag mig till skåpet för att möta Randy, han hade lovat att ta med mig och hjälpa mig skaffa ett par nya skor :). Vi begav oss till ställe ett av 2 möjliga, Cariboo ski, efter en cirka 20 minuters provande och kollande hade jag hittat det ultimata sko paret, sjukt snygga och grymt sköna, bra pris också tänkte jag och i min hast begav jag mig mot kassan... När jag väl ska betala kommer jag på att jag har glömt att ränka med den 14 procentiga skatten... Dumma dumma! kanadensare som måste vara lite sneaky och inte skriva skatten i priset... Så något sko köp blev det allt inte... men nåväl efter denna lilla incident så begav vi oss mot nästa möjliga sko ställe, som självklart har stängt på måndagar... så det var bara att ge upp på sko planen för dagen... Nu bar det iallafall av till ytterligare en och en halv timmes härlig rugbyträning i gassande sol. Efter träningen började jag känna mig matt och lite sjuk, inte bra i min mening men jag tänkte inte mer på detta. När jag kom hem på kvällen så var jag fortfarande lite pisst på att jag inte fått tag på ett par skor, så jag begav mig ut på the WorldWideWeb för att undersöka om man inte kunde få tag på ett par schyssta skor till ett resonabelt pris, och mycket riktigt så fanns det i det stora landet i söder ett par för hundralappen mindre peningar inklusive frakt och tullavgift. Mycket mycket värt så det blev till att beställa ett par Element MV 2.0 från Salt lake City i  Utah. Sen bar det av mot sängen med en itagande halsvärk.
Tisdag, Onsdag och tillochmed Torsdag!

Tisdag morgon vaknade jag med en bultande skalle, rinnande snor och hostande hals, Förkylnigns monstret hade satt sina klor i mig och höll mig sängbunden mer eller mindre, (jag erkänner att jag är lite av en mes när det kommer till sammanhang som dessa men ändå) från Tisdag till Torsdag inte kul alls faktiskt med tanke på att detta ledde bland annat till att jag missade säsongens första Rugby match borta mot Quesnel som enligt mitt lag är ena riktiga "push overs" vilket visade sig genom att WL vann med typ 50-0 Fin fint ska ni veta! men men det är ju matcher nästa helg så jag ska inte misströsta allt för länge :) På Torsdags kvällen fick jag dock ett glädjande besked! Jag är inte ensam här mitt ute i ingenstans! Det finns annat liv här! Nej men jag fick ett telefon samtal av en trevlig tjej vid namn Johanna som också spenderar sitt utbytes år just här i Williams Lake, och inte nog med det hon är svensk också, från Örnsköldsvik närmare bestämt. Hon hade fått reda på mig via sin Counselor på Columneetza den andra High schoolen i staden. Vi bestämde att vi skulle höras i helgen och ta en fika. Nåväl...
Fredag
,
Fredagen hade vi så kallad Pro D day det vill säga studie dag, så den här skolvecka var inte allt för ansträngade fast jag medger att det var hard work att ligga i sängen och sörpla nudelsoppa och klicka igenom hela Kanal 5's internet videotek... Nåväl jag kände mig allt lite bättre och vågade mig allt upp ur sängen och var lite social med resten av familjen jack. inte mycket hände dock då Julia hade fullt upp med att plugga till sina College kurser och Ryan gick runt och var lycklig för att han fyllde 14 idag (se söndag inte fredag).
.
Lördag
,
Lördagen likande i mångt och mycket fredagen fast vi begav oss en tripp på stan för att kolla hur det ligger till med liftkort till Mt Timothy vilket ledde till att jag hittade en sjukt snygg och varm tjocktröja, skjorta, mössa med mera med alldeles för mycket siffror på prislappen... Hej Mor, FAR :) sen besökte vi Save on Foods för att inhandla ingredienser till bland annat en kladdkaka som är min nuvarande fördelsedags present till Ryan. Johanna hörde också av sig och vi bestämde att vi skulle träffas för en fika,( något som kanadensare inte gör, fikar) idag söndag. Sen på kvällen vispade jag ihop en kladdkaka efter att ha jagat min flickvän genom huset hemma hos henne mitt i natten för att hitta receptet, Tack Olivia <3. Efter detta gick jag till sängs och lyssnade på en heldel musik. det har jag börjat göra sjukt mycket här lyssna på musik alltså mycket mer än hemma faktiskt. Kanske kan önska sig en Ipod i julklapp eller födelsedagpresent, hej igen mor FAR!.
,
Söndag
,
Vaknade runt tio snåret och grattade Ryan som fyllde 14 idag, fira ska han göra om några helger och jag tänker allt ge honom en present då istället. Sen åt jag frukost och sen bar det av för att träffa Johanna, mycket spännande att få prata med en annan människa i exakt samma sits som jag, vi begav oss till Tim Hortons för kaffe och Doughnut och det tog och 25 minuter att korsa highwayn för att staden inte alls är byggd för fotgängare vi var tvugna att ta värsta omvägen för att hitta ett övergångsställe... nåväl Vi fikade i nära tre timmar och snackade om allt möjligt i det här konstiga landet... Jätte roligt :) sen bar det av hem och sen till Boston Pizza för Ryans födelsedags middag, Han fick sådär charmigt en gratis tårtbit när vi sa att han fyllde år... Nordamerika är precis som på film. Nu ligger jag i sängen och ska alldeles snart sova, jag har ju Rugby imorgon! Yay! Nåväl ha det toppen det har jag :)
Herra herra.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mamsen är tillbaka, äntligen har man internetuppkoppling som fungerar. Så man kan kolla FB och bloggar. Du skriver jättebra och det är kul att läsa. Sluta flörta med mig om extra ekonomiskt stöd....efter 14 dar i Bosnien/Kroatien är pengarna slut ett tag framöver. Puss

2009-09-28 @ 08:36:42
Postat av: Eeeeeemanuel

Japp, bra sörru :), Okay ja jag har ju en far också annars får jag väll börja sälja crack eller något. ^^ :P

2009-09-28 @ 09:13:53
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/
Postat av: Becka

Du är inte förkyld,det är svinan du har fått!!;) Men du får krya på dig! :)

2009-09-28 @ 13:58:48
Postat av: papsen

Hello

I am your father....

Det var väl det jag trodde, du är bara ute efter mina pengar.

Annars, Du skriver alldeles utmärkt. trevligt och småfyndiga ordval.

Hej från Din far

2009-09-28 @ 19:24:36
Postat av: Eeeeeemanuel

Jo men det b"orjar bli v"aldigt kallt h"ar... det ska sn"oa imorgon... S'a jag beh"ver en ny tjocktr"oja du kan ju t"nka p'a saken iaf

2009-09-29 @ 00:10:00
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0