Update

Oj oj nu har jag försummat er kära läsare ännu en gång genom att inte regelbundet uppdatera er om min Kanadensiska vardag, jag vet det är svårt att leva utan dessa livsviktiga inlägg. Men jag har helt enkelt återigen varit alldeles för upptagen för att överhuvudtaget ha ork att logga in på Blogg.se... Tycker ni att jag är lat? Förra veckan bestod av inte mindre än 2 dubbelblock i  Idrott dvs sammanlagt 7 timmar idrott på fem dagar sen hade jag ju också 2 och en halv timmes rugby träning och 2 matcher, så att kalla mig lat kan man inte kalla det för om jag räknar rätt så motionerade jag inte mindre än cirka 11 timmar förra veckan, och det är en hel del för mig!...

Nåväl jag tänker inte uppdatera er punktligt om den gågna vecka då så mycket harhänt utan jag tänker bara ge er lite smakprov på det bästa från veckan.

Rugby

I onsdags så bar det efter lunch av med alla skolans rugby lag till 100mile house cirka en timme söder om min hemort Williamslake BC för ett gäng matcher mot PSO och Columneetza våran första match mot columneetza förlorade vi mycket på grund av att laget var lite osäkert då våra 3 bästa spelare alla var skadade, Brad Price med ett brutet finger, Trevor Neufeld med en vrickad fot och Patrick Seitzinger med förkylning, inte bra helt enkelt... Jag fick exakt 47 sekunders speltid i denna match.
Nästa match var ytterstspännande enbart på grund av det faktum att jag spelade från start och jag tyckte själv att jag gjorde ett bra jobb och faktiskt fattade vad jag skulle göra... Nåväl denna gången var vi sjukt mycket mer taggade och vi rent ut krossade PSO med typ 40 - 5 riktigt roligt! Efter den matchen så var det bara till att vänta på att alla andra av WLSS's lag skulle spela klart så att vi återigen kunde packa in oss i den smockfulla gula skolbussen för att köra ett kvarter eller två för att lasta av alla vid närmsta burgarställe för proviantering. Själv valde jag att avnjuta en god måltid på A&W tillsammans med ingen mindre än Sid "The kid" Paul och Randy "Randalf" Mitton, Randy lyckades förövrigt äta gratis genom att ta vara på alla mat som åttondeklassarna trodde att dom skulle lyckas trycka i sig.. det resulterade i att han fick inte mindre än 2 burgare, 3 pommes behållare och en stor läsk helt gratis! Dumma åttondeklassare och smart Randy säger jag bara.
Efter att ha lastat in alla i bussen bar det av hemåt med diverse konstiga roliga historier och om formulerande av forest gumps catch frase "My mama always told me ... " till oändlighet.  Mycket trevlig om jag får säga det själv... Och med tanke på att det är min blogg så borde jag nog få göra det.

Skidor!

Nya skidor har också beställt efter många om och men, först hade jag hittat ett par skidor online för 488$ med frakt och bindnignar, billigt tänkte jag och försökte beställa dess. men icke sa nicke det gick inte alls att beställa dessa skidor eftersom sidan hade något mystiskt fel. Nu lätt uppgiven så googlade jag helt enkelt, "Online ski store that ships to Canada" och fick upp en helt magnifik sida med fin fina priser, så istället för att betala 488$ för alltsammans så kom  slutnotan till 379$ billigare säger jag, skidorna jag har inhadlat har förövrigt en helt galet
snygg design som ni kan bevittna nedan.


Thanksgiving

Ja sån helg är det också denna helg, eller ja Thanksgiving är idag måndag den 12e men hela helgen räknas som Thanksgiving helgen, och mycket traditionsenligt så inmundigades det Kalkon i stora mängder men också pumpapaj och potatismos. Gott säger jag.

Mer

Ja på tisdag bär det av norrut inte mindre än 3 timmar till Prince George för ännu mer rugby, ska försöka att komma ihåg min kamera för att kunna ta lite trevliga bilder. Imorgon så ska jag allt umgås med den Italienska utbytesstudenten Illaria, hon har nämligen utmanat mig på rockring i Wii fit! en utmaning man inte ska ta lätt på jag kommer ha kul och ge allt, och förhoppningsvis så resulterar detta i fyra av fem toasters....

Nu känner jag att jag börjar bli för trött för det här. Nåväl ni får ha det så bra och som alla Koola hiphoppare säger

Peace out!

Kommentarer
Postat av: oskar the man

benjamin:"fyra av fem toasters...kanon kul!"

schysst manne! kan man få video uppdateringar av rockring tävlingen? :P rock on!

hälsa alla i Kanada från sverige...att vi äger dem! ;D

2009-10-12 @ 19:41:18
Postat av: pappa

Jaha Du.

Du verkar ju ha det helt utmärkt i Canada, kommer väl hem som Du sagt som en Hulk.

Rugby kanske är nåt istället för pärk och varpe på lilla Gotland.

Kram Pappa

2009-10-12 @ 21:54:46
Postat av: Hacke

Kul att läsa att du är igång igen med skrivandet. Jag har saknat det. Kul, men också lite förvånande, måste jag säga, är att läsa om ditt stora sportintresse som verkar ha satt igång!? Skateboard, cykling och fiske har jag hört talas om tidigare när det gäller dig, men nu...? Och allt detta sportande med folk med nicknames både si och så. Du trivs alltså och det är så det ska vara!

Ha det nu fortsatt bra och ta hand om dig! Rugby och alpint är inte de lättaste sporterna att starta med direkt.

2009-10-13 @ 18:39:09
Postat av: Der überführer

För helvete brorsan! Nu får det vara nog. Julia säger att du smalnar av. Jag kommer att bli mycket bsviken på dig om du inte kommer hem som ett muskelknippe och kan försvara mig mot alla korkade män på krogen sen. Jag har mina förhoppningar uppe så att säga! MuskelManne! Jag saknar dig fantastiskt mycket. Det är jävligt kul att höra om dina framgångar i Rugbyn och att du faktiskt förstår lite av det hela. Me like!



P und K Systeryster!

2009-10-15 @ 11:51:11
URL: http://sprattagg.blogg.se/
Postat av: Eeeeeemanuel

Mitt stora sport intresse tror jag främst bygger på att sport utövas på ett annat sätt här, främst med skollag och så men också på grund av att det inte finns allt för mycket annat att ägna sig åt här i den Kanadensiska ödemarken. Sen ser jag det här som ett väldigt bra tillfälle att ändra på min slappa vardag och få lite tränings rutin.



Nejdå syster det är lugnt, jag måste bara bli av med baby hullet innan jag kan börja bygga alla muskler du vet, och jag smalnar av för att jag byter ut fett mot mukler, Jag kommer kunna försvara dig på krogen det är lugnt.

2009-10-17 @ 07:34:33
URL: http://emanuelinzekanada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0