Weekend fun.

Jag känner att takten på bloggandet har avtagit ordentligt, det beror framförallt på att jag när jag kommer hem från skolan är helt slut och i stort sett bara går och lägger mig. Sen är det så att det faktiskt inte händer allt för mycket på veckorna som är interessant att skriva om här på bloggen, jag vill ju inte tråka ut er allt för mycket liksom. Så min tanke är att jag ska väll åtminstone kunna klara av att skriva ett inlägg i veckan, om den gångna helgen för det är då det faktiskt händer grejjer.

Den här helgen har jag haft fullt upp med diverse saker som sig bör, eller jag kanske ska börja med förra veckan, en snabb recap liksom. Ja så får det bli.

Det enda som är riktigt värt att rapportera om från förra veckan är nog tisdagen, då var det Semi Formal på WLSS för både min skola (WLSS) och den andra highschoolen här i stan (CSS) Semi formal innebär helt enkelt skol bal, eller en formell dans ska man väll snarare säga, så det var bara att skaka fram kostymen ur garderoben och roffa sig en baldejt. Jag valde att fråga Johanna, den andra svenska utbytesstudenten av ren enkelhet. Så i tisdags så begav jag mig hem till Johanna efter skolan, jag var tvungen att ta en fin fin gul nordamerikansk skolbuss för att komma hem till henne. Johanna bor ca 5 minuter utanför stan med sin familj i ett galet snyggt hus, och en schysst familj. Vi piffade till oss och Johanna fick panik över att tiden inte räkte till riktigt.
Sen bar det av mot WLSS för att gå på dans.

Vi mötte upp med ett gäng kompisar och tog oss ner i den stora salen i skolan där det var dukat fint med långbord och levande ljus, julgran fanns det också. Det serverades en middag bestående av Kalkon (såklart), Potatis, bröd, sallad och sås. Gott men inte extraordinärt kan man väll kalla det.

Efter att maten hade ätits så var det dags för dans, återigen likande det mer ett knatte disco, typ årskurs 4 än en dans för 17 - 18 åringar... Men vi hade skapligt kul ändå. Efter lite mer dansande var det dags för efterätt och sen dansade vi mer... Nog om detta.

I helgen har jag roat mig med att umgås med vänner, I lördags var jag hemma hos Johanna och åt mat och sen blev jag även medbjuden på Hockey, det lokala laget Williams lake Timberwolves mot West bank Warriors.
Detta var en upplevelse må jag säga, det var en hel del folk på matchen trots att vårat lag ligger sist i ligan och är en hopplös skock... Jag tror dock att det kan bero på dom kanadensiska hockey reglerna, inte mindre än 4 gånger så bröt det ut slagsmål på isen och till skillnad mot sverige där domarna rycker in direkt så är reglerna här sånna att domarna inte gör något förens en av de inblandande ligger ner. vilket resulterar i att det blir ett spel avbrott och en regelrätt boxningsmatch varje gång det bryter ut ett slagsmål...
Trevligt var det iaf trots att vårat lag förlorade, med 6-1...



Kanadensisk hockey


I söndags bar det som vanligt av hem till Ilaria och familjen Carruthers, denna gång var det jag och Ilaria som stod för matlagningen och Lasange stod på matsedeln. Vi spenderade i stort sett hela eftermiddagen med att gnabbas och laga mat, vi bråkar som ett gift par i köket... Resultatet blev dock välgodkänt riktigt god lasange.
sen spelade vi lite monopol med grabbarna i huset, Parker 14, Keaton 12 och Griffin 8. En hel del kul hade vi som vanligt.  Och för att avsluta en riktigt fin söndag så åt vi Jordnötssmörskakor och såg på Australia, riktigt bra film för övrigt.

Jag blev också inbjuden att fira jul med Ilarias, Johannas och min kompis Trevors familjer på den 24e då dom har ett stort julkalas tillsammans, ska bli riktigt roligt det med :)


I veckan så blir det bara segande fram tills fredag då det förhoppningsvis bär av till Mt Timothy för skidåkning, det är ett fantasktiskt land när man kan skolka för att åka skidor :)

Nu ska jag lyssna på musik.

Här har ni en schysst låt




Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0